Felhasználási feltételek

Üzleti feltételek

1. Általános rendelkezések
Ezek az üzleti és panasztételi feltételek szabályozzák a szerződő felek azon jogait és
kötelezettségeit, amelyek az eladó, azaz a Sigress s.r.o. között létrejött adásvételi
szerződésből erednek, melynek székhelye: I. Olbrachta 1149/57, Trstená 028 01, IČO: 52
084 710, bejegyezve a Zsolnai Járási Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, szekció: Sro,
ügyszám. 71243 / L (a továbbiakban: "eladó") és a vevő, amelynek tárgya az eladó e-
boltjának weboldalán található áruk adás-vétele.

Az eladó elérhetőségei:
A Sigress s.r.o., székhelye: I. Olbrachta 1149/57, Trstená 028 01, IČO: 52 084 710,
bejegyezve a Zsolnai Járási Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, szakasz: Sro, ügyszám.
71243 / L
Adószám: 2120881609
Közösségi adószám (EU adószám): SK2120881609

Felügyeleti hatóság:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI felügyelőség a Zsolnai régióban
Predmestská 71, P.O. B-89. Doboz, 011 79. Zsolna 1
felügyeleti osztály és jogi osztály
Tel. Sz .: 041/763 2130, 041/724 5868
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

1.1. Az alábbi adásvételi szerződés megkötésének napján módosított üzleti és
panaszfeltételek a vételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az
eladó és a vevő írásos adásvételi szerződést köt, amelyben megállapodnak az ezen
üzleti és panasztételi feltételektől esetlegesen eltérő feltételekben, az adásvételi
szerződés rendelkezései elsőbbséget élveznek ezen üzleti és reklamációs feltételekkel
szemben. Az így elfogadott feltételek nem lehetnek ellentétesek más jogszabályokkal (az
áruk visszaszállításának időtartamának lerövidítése, garanciális idő stb.). Minden
szerződéses kapcsolat a Szlovák Köztársaság jogszabályainak megfelelően jön létre.
1.2. Ezen feltételek és feltételek alkalmazásában a kiegészítő szerződés olyan szerződést
jelent, amelynek alapján a vevő árukat szerez, vagy az adásvételi szerződés tárgyához
kapcsolódó szolgáltatással látják el, ha az árut szállítják, vagy az eladó vagy a harmadik
fél megállapodásuk alapján.

1.3. Az eladó által üzemeltetett bármely e-kereskedelmi weboldalon megjelenített áruk
vételára az általános forgalmi adót is tartalmazza a Szlovák Köztársaság hatályos
jogszabályai által előírt összegben, és nem tartalmazza az áruszállítás vagy egyéb
választható szolgáltatások árát. Minden kedvezmény addig érvényes, amíg a készletek
el nem fogynak, hacsak egy adott termékre vonatkozóan nincs az másképp feltüntetve.
1.4. Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa az eladó által üzemeltetett bármely
e-kereskedelmi weboldalon felsorolt ​​áruk árát. Az áruk árának változása nem vonatkozik
az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut
még nem szállították le.

1.5. Abban az esetben, ha az eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai
Közösségek alkalmazandó jogszabályaiban vagy ezekben a feltételekben meghatározott
kötelezettségeit, a vevő az illetékes bíróságon keresztül gyakorolhatja jogát az eladóval
szemben.

2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja

2.1. Az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslatot a vevő kitöltött és elküldött
űrlap formájában küldi el az eladónak az eladó honlapján, amely javaslatot küldött egy
adásvételi szerződés megkötésére, amelynek tárgya a továbbiakban a tulajdonjog
átruházása "rendként").
2.2. A megrendelés elküldését követően a vevő e-mail címére kap egy automatikusan
végrehajtott értesítést a megrendelés átvételéről az eladó elektronikus rendszerében (a
továbbiakban: a megrendelés kézbesítésének megerősítése). Szükség esetén a
megrendeléssel kapcsolatos minden egyéb információt el lehet küldeni a vevő e-mail címére.
2.3. A szállítási visszaigazolás azt az információt tartalmazza, hogy a megrendelést átadták
az eladónak, de ez nem egy adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslat
elfogadása.
2.4. Az eladó ezt követően a vevő e-mail címére információt küld arról, hogy a vevő
megrendelését elfogadták-e (a továbbiakban: megrendelés elfogadása). A megrendelés
elfogadása információkat tartalmaz az áru megnevezéséről és specifikációjáról, amelynek
értékesítése a vételi szerződés tárgyát képezi, valamint információkat tartalmaz az áruk és /
vagy egyéb szolgáltatások áráról, valamint az áruk várható szállítási idejéről, mint például az
év és információ ára, áruk szállítási feltételei, módja és dátuma a vevő számára az áru
egyeztetett szállítási helyére, az eladó adatai (cégnév, székhely, azonosító szám,
nyilvántartási szám a kereskedelmi nyilvántartásban stb.) ), vagy egyéb szükséges
információkat.
2.5. Az adásvételi szerződés úgy jön létre, hogy a megrendelés elfogadását elektronikus
vagy írásbeli formában eljuttatja a vevőhöz.

2.6. A megrendelés elküldése előtt az eladó világos, egyértelmű, érthető és pótolhatatlan
módon tájékoztatta a vevőt a panaszt, a fizetést, az üzletet, a szállítást és egyéb feltételeket
érintő szerződéskötés előtti információkról, hogy:
a) tájékoztatni a vevőt az áruk fő jellemzőiről vagy a szolgáltatás jellegéről az alkalmazott
kommunikációs eszközöknek megfelelő mértékben, és tájékoztatni az eladót a megfelelő e-
kereskedelmi katalógus oldalon,
b) tájékoztatni kell az eladó kereskedelmi nevéről és székhelyéről az eladó vonatkozó
elektronikus kereskedelmi aloldalán. Ezen üzleti és panaszfeltételek egyike, amelyek az
eladó e-kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
c) az eladó telefonszáma és egyéb adatok, amelyek fontosak a vevő kapcsolattartásához az
eladóval, különösen e-mail címe és faxszáma, amennyiben tájékoztatta őket az eladó e-
kereskedelemének megfelelő aloldaláról. Ezen üzleti és panaszfeltételek egyike, amelyek az
eladó e-kereskedelemének megfelelő aloldalán találhatók,
d) az eladó címe, amelyen a vevő panaszt nyújthat be az árukkal vagy szolgáltatásokkal
kapcsolatban, panaszt vagy egyéb panaszt nyújthat be Ezen üzleti és panaszfeltételek
egyike, amelyek az eladó e-kereskedelemének megfelelő aloldalán találhatók,
e) az áruk vagy szolgáltatások teljes ára, beleértve a hozzáadottérték-adót és az összes
többi adót, vagy az áruk vagy szolgáltatások jellegét figyelembe véve az árat nem lehet
ésszerűen előre meghatározni, a kiszámításának módját, valamint szállítási, szállítási,
postaköltségi és egyéb költségként. És díjakként, vagy ha ezeket a költségeket és díjakat
nem lehet előre meghatározni annak tényét megelőzően, hogy a vevő köteles lesz
megfizetni azokat, akkor az érintett e-kereskedelmi katalógus oldalon tájékoztatta az eladót,
f) tájékoztatja a vevőt a fizetési feltételekről, a szállítási feltételekről, arról az időtartamról,
amelyen belül az eladó vállalja az áru átadását vagy a szolgáltatás nyújtását, tájékoztatást a
panaszok, panaszok és javaslatok alkalmazásának és kezelésének eljárásairól a jelen cikk
megfelelő cikkeiben. Általános Szerződési Feltételek: az eladó e-kereskedelemének
megfelelő aloldala,
g) tájékoztatás a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásának jogáról, a szerződés
elállási jogának gyakorlásának feltételeiről, időtartamáról és eljárásáról az Art. Ezen üzleti és
panaszfeltételek közül 10, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmének megfelelő
aloldalán találhatók,
h) tájékoztatni kell az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló nyomtatvány
rendelkezésre bocsátásáról a 10. pont szerint, valamint a jelen üzleti és panasztételi
feltételek mellékletében, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmének megfelelő
aloldalán találhatók; az eladó ezen feltételek és panaszok mellékletében megadta az
adásvételi szerződéstől való elállás formanyomtatványát is, amely az eladó e-shopjának
megfelelő aloldalán található
i) arról az információról, hogy ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor viseli az
áruknak az eladónak történő visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket. A 102/2014.
távértékesítési szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő
áruértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás fogyasztóvédelméről és egyes törvények
módosításáról (a továbbiakban: a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről szóló
törvény), és ha eláll az adásvételi szerződés az áruk visszaküldésének költségétől, amelyet
jellegüknél fogva postán nem lehet visszaküldeni, ezen üzleti és panasztételi feltételek 10.
pontjában, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,

j) a vevő azon kötelezettsége, hogy az eladót a távértékesítésért a fogyasztóvédelmi törvény
10. §-ának (5) bekezdése alapján ténylegesen nyújtott teljesítésért megfizesse, ha a vevő az
eladó kifejezett hozzájárulása után eláll a szolgáltatási szerződéstől. A fogyasztóvédelmi
törvényről, ha számszerűsített távértékesítéssel értékesítik. Ezen üzleti és panaszfeltételek
közül 10, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
k) azokról a körülményekről, amelyek mellett a vevő elveszíti a szerződéstől való elállás
jogát a jelen üzleti és panasztételi feltételek 10. pontjában, amelyek az eladó elektronikus
kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
l) tájékoztatni kell az eladónak az áru vagy szolgáltatás hibáért való felelősségéről a Polgári
Törvénykönyv 622. és 623. §-ának rendelkezései szerint ezen üzleti és panasztételi
feltételek 8. számában, amelyek az eladó megfelelő aloldalán találhatók,
m) a gyártó vagy az eladó által a Polgári Törvénykönyv 502. §-ának rendelkezéseinél
szigorúbb elvek szerint nyújtott garancia létezéséről és részleteiről, ha a gyártó vagy az
eladó ezt megadja, valamint a segítségnyújtás fennállásáról és feltételeiről és a vevőnek az
értékesítés vagy a szolgáltatások nyújtása után nyújtott szolgáltatások során. Az ilyen
segítséget az eladó e-kereskedelemének megfelelő katalógusoldalán és ezen üzleti és
panaszfeltételek 9. számában találhatók, amelyek az eladó megfelelő aloldalán találhatók
n) a vonatkozó magatartási kódexek meglétéről, amelyek betartására az eladó
kötelezettséget vállalt, valamint az a mód, ahogyan a vevő megismerkedhet velük, vagy
megszerezheti szövegüket az eladó e-boltjának megfelelő katalógus oldalán,
o) határozott idejű szerződés esetén a szerződés időtartama; határozatlan időre kötött
szerződés esetén, vagy olyan szerződés esetén, amelynek érvényességét automatikusan
meghosszabbítják, a szerződés felmondásának feltételeiről az eladó vonatkozó e-
kereskedelmi katalógus oldalán is tájékoztatott és ezekről általános szerződési feltételek,
amelyek az eladó üzleti tevékenységének megfelelő aloldalán találhatók,
p) az adásvételi szerződésből eredő vevői kötelezettségek minimális időtartama, ha az
adásvételi szerződés az eladó e-boltjának megfelelő katalógusoldalán és ezekben a
feltételekben ilyen kötelezettséget jelent a vevő számára, amelyek a vonatkozó az eladó
aloldala,
q) a vevő előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtásának kötelezettsége az eladó
kérésére, valamint az annak nyújtására vonatkozó feltételek, ha az adásvételi szerződés a
vevő számára ilyen kötelezettséget von maga után az e-kereskedelmi katalógus megfelelő
oldalán. Az eladó és ezek a feltételek, amelyek az eladó elektronikus kereskedelmének
megfelelő aloldalán találhatók,
r) a funkcionalitásról, ideértve az elektronikus tartalom biztonságának biztosítására
vonatkozó alkalmazandó technikai védelmi intézkedéseket, adott esetben tájékoztassa az
eladó e-boltjának megfelelő katalógus oldalán, valamint ezen üzleti és panasztételi
feltételekben, amelyek a megfelelő aloldalon találhatók az eladó e-boltjában
s) az elektronikus tartalom olyan hardverrel és szoftverrel való összeegyeztethetőségéről,
amelyről az eladó tud, vagy ésszerűen elvárható, hogy tudjon róluk, adott esetben
tájékoztatta az eladó e-kereskedelmének vonatkozó katalógusoldaláról, és ezekben a
feltételekben, amelyek az eladó vonatkozó aloldalán találhatók,
t) az alternatív vitarendezési rendszeren keresztül a peren kívüli vitarendezés lehetősége és
feltételei, ha az eladó vállalta ennek a rendszernek a használatát, erről tájékoztatták az eladó

e-kereskedelmének vonatkozó katalógusoldalán, és ezekben a feltételekben, amelyek az
eladó elektronikus kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,

u) az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges intézkedésekről, ismertetve ezeket a
szükséges intézkedéseket ebben az üzleti és panasztételi feltételekben, amelyek az eladó
elektronikus kereskedelmének megfelelő aloldalán találhatók,
v) az adásvételi szerződést elektronikus formában tárolják az eladónál, és az a vevő
számára elérhetővé válik, miután a vevő írásban felkérte az eladó vonatkozó e-kereskedelmi
katalógus oldalán és a jelen feltételekben, az elektronikus üzlet megfelelő aloldala az eladó
üzleti tevékenysége
w) hogy a szerződés megkötésére felajánlott nyelv az eladó e-kereskedelmének vonatkozó
katalógusoldalán és ezen üzleti és panasztételi feltételekben ismertetett szlovák nyelv,
amelyek az eladó e-kereskedelemének megfelelő aloldalán találhatók.
2.7. Ha az eladó nem teljesítette a 2.6. Pont szerinti további díjak vagy egyéb költségek
megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét.
e) ezen üzleti és panaszfeltételek vagy az áruk visszaküldésének költségei a 2.6. pont
szerint. A vevő nem köteles megfizetni ezeket a további költségeket vagy díjakat.

3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az eladó köteles:
a) az elfogadással megerősített megrendelés alapján az árut a vevőhöz eljuttatja az
elfogadott mennyiségben, minőségben és időben, és a megőrzéséhez és védelméhez
szükséges módon csomagolja vagy felszereli szállításra,
b) biztosítja, hogy a leszállított áruk megfeleljenek a Szlovák Köztársaság érvényes
jogszabályainak,
c) közvetlenül az adásvételi szerződés megkötését követően, de legkésőbb az áru
átadásával együtt, a vásárlónak visszaigazolást kell nyújtania a vételi szerződés
megkötéséről tartós adathordozón, például e-mailben. A tanúsítványnak tartalmaznia kell a
2.6. Pontban említett összes információt. beleértve az adásvételi szerződéstől való elállás
formáját.
d) legkésőbb az áruval együtt írásban vagy elektronikus formában átadja az áruk átvételéhez
és használatához szükséges összes dokumentumot és az érvényes szlovák
jogszabályokban előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű utasítások, garanciakártya,
szállítólevél, adó dokumentum).
3.2. Az eladónak joga van a vevő árának megfelelő és időben történő megfizetésére a
vevőtől a leszállított árukért.
3.3. Ha az eladó a készlet eladása vagy az áruk hozzáférhetetlensége miatt az adásvételi
szerződésben megállapított vagy a jelen feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a
megállapodás szerinti vételáron nem tudja az árut a vevőnek eljuttatni, az eladó köteles hogy
a vevőnek helyettesítő teljesítményt kínáljon vagy megrendelést töröljön). A vevő e-mail
kézbesítésével elállhat az adásvételi szerződéstől vagy lemondhatja a megrendelést. Abban
az esetben, ha a vevő már megfizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó az e-mail

kézbesítésének napjától számított 14 napon belül visszaküldi a már kifizetett vételárat vagy
annak egy részét a vételi szerződéstől elállva, ill. a megrendelés törlése a vevő számára az
általa kijelölt számlán, hacsak a felek másképp nem állapodnak meg. Ha a vevő nem fogadja
el az eladó által felajánlott pótlási teljesítést, vagy ésszerű időn belül eláll az adásvételi
szerződéstől, az eladó jogosult elállni az adásvételi szerződéstől, és ha a vevő már
megfizette a vételárat vagy annak egy részét, az eladó köteles a már kifizetett vételárat vagy
annak egy részét visszafizetni az adásvételi szerződéstől való elállás vevőnek történő
kézbesítésétől számított 14 napon belül.

4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1. Az eladó arról tájékoztatta a vevőt, hogy a megrendelés egy része az ár megfizetésének
kötelezettsége.
4.2. A vevő köteles:
a) átveszi a megrendelt és leszállított árut,
b) fizetnie kell az eladónak a megbeszélt esedékességi napon a vételárat, beleértve az áruk
szállításának költségét
c) a szállítólevélben aláírásával vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja
az áru átvételét.
4.3. A vevőnek joga van az árukat a felek által egyeztetett mennyiségben, minőségben,
dátumban és helyen szállítani.

5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Az áruk szokásos elérhetőségét a kiszállításuk dátumával az egyes termékeknél
feltüntetjük az e-kereskedelmi weboldalon.
5.2. Hacsak az eladó és a vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodott meg,
az eladó köteles a terméket a vevőnek késedelem nélkül, legkésőbb az adásvételi
szerződés megkötésétől számított 30 napon belül átadni. Ha az eladó az első mondat
szerinti határidőn belül nem teljesítette a cikk leszállítására vonatkozó kötelezettségét, a
vevő felkéri őt, hogy szállítsa le a cikket az általa biztosított további ésszerű határidőn belül.
Ha az eladó még ezen ésszerű határidőn belül sem szállítja le a terméket, a vevő jogosult
elállni a szerződéstől.
5.3. Az eladó jogosult felkérni a vevőt, hogy vegye át az árut még az adásvételi
szerződésben meghatározott szállítási időszak lejárta előtt.
5.4. Az áruk színmegjelenítése a monitoron nem feltétlenül felel meg pontosan a tényleges
színárnyalatoknak, mivel a vevő ezeket valóban érzékeli. A színárnyalatok megjelenítése
többek között a kijelző monitor minőségétől, ill. másik használt megjelenítő eszköz.
5.5. A vevő köteles átvenni az árut azon a helyen, amely az eladó vagy az áruk
leszállítására felhatalmazott képviselője, valamint a vevő az adásvételi szerződésben vagy
más módon az áru átadása előtti időben (a továbbiakban: Hely) megállapodott. A vevő
köteles átvenni az árut abban az időtartamban, amely az eladó vagy az áruk leszállítására

felhatalmazott képviselője és az adásvételi szerződésben vagy más módon időben
megállapodott vevő (a továbbiakban: Időtartam).
5.6. Ha az eladó az árut a vevőnek a helyszínre és az időtartamon belül szállítja, akkor a
vevő köteles személyesen átvenni az árut, vagy gondoskodni arról, hogy az árut átvegye az
áru átvételének hiányában felhatalmazott személy. és írjon alá egy jegyzőkönyvet a vételár
megfizetéséről, valamint az áruk szállításáról és szállításáról. Az áru átvételére
felhatalmazott harmadik fél köteles benyújtani az eladónak a megrendelés elfogadásának
másolatát. Az árukat a vevőnek történő átadáskor kézbesítettnek és átvettnek tekintjük. Az
áruk szállítása a Vevőnek azt jelenti, hogy árukat szállítanak a Webhelyre, elfogadják
azokat a Vevő vagy a Vevő által felhatalmazott harmadik személyek, valamint aláírják a
vételár megfizetéséről, valamint a Vevő vagy egy harmadik fél által az áruk átadásáról és
szállításáról szóló jegyzőkönyvet. a Vevő által felhatalmazott fél.
5.7. Ha meg kell ismételni az áruk átadását a vevő hiánya miatt a helyszínen és az adott
időtartamon belül, vagy ha a vevő a vételi szerződés előzetes írásbeli elállása nélkül az
időtartam hiábavaló lejártát követő 7 napon belül, az eladó kártérítésre jogosult az áruk
sikertelen leszállításának megkísérlésének tényleges költsége.
5.8. Az adásvételi szerződéskötési feltétel nélkül jön létre, feltéve, hogy ha a vevő az
eladónak a szerződés átvételére vonatkozó meghívásától számított 15 napon belül nem
fizeti meg az eladónak a jelen szerződési feltételek 4.2. eleve visszavonják, a felek
visszaadják vagy kicserélik az összes elfogadott teljesítést, és az eladó jogot szerez a
megrendelt áruk szabad elidegenítésére.
5.9. A vevő jogosult a szállítmányt, azaz az árukat és azok csomagolását a szállítás után
azonnal megvizsgálni az eladó képviselőjének jelenlétében. Az áru hibájának
megállapítása és / vagy ha a szállítás nem teljes (alacsonyabb darabszám vagy hiányzik a
megrendelt áru), az eladó képviselője köteles engedélyezni a vevő számára, hogy a hiba
mértékének és jellegének feljegyzése. Az eladóhoz eljuttatott ilyen nyilvántartás alapján a
vevő utólag megtagadhatja a leszállított áru hibás átvételét, vagy megerősítheti az áruk
átadását hibával, és ezt követően az Art. Ezen üzleti és panaszfeltételek közül 8 az áru
hibáival kapcsolatos igény benyújtására az eladóval vagy egy kijelölt személlyel szemben.
Abban az esetben, ha a vevő megtagadja a leszállított áru hibás átvételét, az eladónak
történő visszaszolgáltatás összes, szándékosan felmerült költségét az eladó viseli.
5.10. A vevő jogosult arra az esetre, ha az eladó az árut az 5.2. Pontban meghatározott
határidőn belül nem szállítja le. jelen feltételeknek az elállása az adásvételi szerződéstől,
és az eladó köteles a vételár már kifizetett részét a vételárból való elállás kézbesítését
követő 14 napon belül készpénz nélküli átutalással a vevőnek visszaadni a vevőnek. a vevő
által kijelölt vevő.

6. Kúpna cena
6.1. Az eladó és a vevő között az adásvételi szerződésben megállapodott áruk vételárát a
megrendelés elfogadásában rögzítik (a továbbiakban: "vételár"). Ha a megrendelés
kézbesítési visszaigazolásában feltüntetett vételár magasabb, mint az e-kereskedelmi
ajánlatban szereplő azonos áruk ára a megrendelés vevőnek történő elküldése idején, az
eladó elektronikus üzenetet küld a vevőnek, amelyben tájékoztatja az ajánlatot új vételár
egy másik összegben, új vételi szerződés, amelyet a vevőnek kifejezetten meg kell
erősítenie e-mailben vagy írásban az adásvételi szerződés érvényes megkötése
érdekében.

6.2. A vevő köteles megfizetni az eladónak a vételárat, beleértve az áruk kézbesítésének
költségét készpénzben, utánvéttel a kézbesítés helyén vagy készpénz nélküli átutalást az
eladó számlájára, a megrendelés átvételében vagy az eladó honlapján, mielőtt átvenné
áruk.
6.3. Abban az esetben, ha a vevő készpénz nélküli átutalással fizeti az eladónak a
vételárat, a fizetés napjának azt a napot kell tekinteni, amikor a teljes vételárat jóváírták az
eladó számláján.
6.4. A vevő köteles megfizetni az eladónak a megállapodott áruk vételárát az adásvételi
szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az áru átvételekor.
6.5. Abban az esetben, ha a Vevő nem fizeti meg az Eladónak a teljes vételárat az áru
Helyre történő kézbesítésének időpontjáig, és a felek nem állapodtak meg az áruk
vételárának részletekben történő megfizetésében, az Eladó jogosult megtagadni a szállítást
a Vevőnek.
6.6. Az áruk beszerelésével és szállításával kapcsolatos költségeket a vételár nem
tartalmazza, és az eladó nem köteles ezeket a szolgáltatásokat nyújtani a vevőnek.

7. Tulajdonszerzés és az áruk károsodásának átruházása
7.1. Az áru átvételével a megbeszélt helyen az áru tulajdonjoga a vevőre száll át. Az a
vevő, aki nem felel meg a fogyasztónak a 0/2007. a fogyasztóvédelemről és a Szlovák
Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról a bűncselekményekről,
módosított formában (a továbbiakban: "törvény"), az áruk tulajdonjogát csak az áruk teljes
vételárának teljes megfizetésével szerzi meg.
7.2. Az áruk megrongálódásának kockázata a vevőre akkor átruházódik, amikor a vevő
vagy a vevő által felhatalmazott harmadik fél átveszi az árut az eladótól vagy az áruk
leszállítására felhatalmazott képviselőjétől, vagy ha nem teszi meg időben , abban az
időben, amikor az eladó megengedi a vevőnek az áruk elidegenítését, és a vevő nem veszi
át.
8. Panasztételi eljárás (felelősség a hibákért, garancia,
panaszok)
8.1. Az eltávolítható áruk hibája esetén a vevőnek joga van ingyenesen, időben és
megfelelően eltávolítani azokat. Az eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül
megszüntetni.
8.2. A vevő a hiba elhárítása helyett kérheti az áru cseréjét, vagy ha a hiba az áru csak egy
részére vonatkozik, akkor az alkatrész cseréjét is kérheti, ha az eladónak az áruk ára miatt
nem merül fel aránytalan költség. vagy a hiba súlyossága.
8.3. A hiba megszüntetése helyett az eladó a hibás árut mindig tökéletesre cserélheti, ha ez
nem okoz komoly nehézségeket a vevő számára.
8.4. Az áru olyan hibája esetén, amelyet nem lehet eltávolítani, és amely megakadályozza
az áru hibátlan dologként való megfelelő használatát, a vevőnek joga van az árut kicserélni,
vagy jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől. Ugyanezek a jogok a vevőre
vonatkoznak kijavítható hibák esetén, de ha a vevő nem tudja megfelelően felhasználni az
árut a hiba javítás utáni megismétlődése vagy nagyobb számú hiba esetén.

8.5. Egyéb helyrehozhatatlan hibák esetén a vevő ésszerű kedvezményre jogosult az áruk
árában.
8.6. Az eladó utasította a vevőt a Ptk 622. §-ának (ezen üzleti és panasztételi feltételek 8.1.
- 8.3. Pontjai) alkalmazásából eredő jogaira és a Ptk. 623. §-ának alkalmazásából eredő
jogokra (8.4. Pont). A 8.5. És panaszfeltételekig) úgy, hogy ezeket az üzleti és
panaszfeltételeket az eladó e-boltjának megfelelő aloldalára helyezi, és a vevőnek
lehetősége volt időben elolvasni őket a megrendelés elküldése előtt.
8.7. Az eladó felelős az áruk hibáért a Szlovák Köztársaság vonatkozó szabályozásának
megfelelően, a vevő pedig köteles panaszt benyújtani az eladónál vagy egy kijelölt
személynél. A kijelölt személyekről és a garanciális és jótállás utáni szervizhelyekről a
jótállási jegy hátoldalán található információ, vagy az eladó kérésre telefonon vagy e-
mailben biztosítja a vevőnek.
8.8. A panaszok kezelését az eladó érvényes panaszkezelési eljárása, azaz ezen üzleti és
panasztételi feltételek 8. száma szabályozza. A vevő megfelelően megismerte a
panasztételi eljárást, és tájékozódott az áru igénylésének feltételeiről és módjáról, ideértve
a követelés benyújtásának helyét, valamint a törvény 18. § (1) bekezdésének megfelelő
jótállási javítások elvégzését, még a megkötés előtt. az adásvételi szerződést úgy, hogy
ezeket az üzleteket és a panaszfeltételeket az eladó e-boltjának megfelelő aloldalára
helyezi, és a vevőnek lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés elküldése előtt.
8.9. A panaszeljárás azokra az árukra vonatkozik, amelyeket a vevő az eladótól az e-bolt
weboldalán található e-bolt formájában vásárolt.
8.10. A jótállási időszak alatt a vevőnek joga van követelni az eladótól az eladótól vásárolt
áruk hibáért való felelősséget, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az eladó felelős.
8.11. Ha az áruk hibákat mutatnak, a vevőnek joga van panaszt benyújtani az eladó
telephelyén a törvény 18. § (2) bekezdésének rendelkezései szerint azáltal, hogy az árut az
eladó telephelyére szállítja, és az eladóhoz eljuttatja a vevő nyilatkozatát. akarat gyakorolni
a 8.1. pont szerinti jogát. 8,5-ig. ezen üzleti és panaszfeltételek (a továbbiakban:
"Panaszközlemény"), pl. kitöltött reklamációs űrlap formájában, amely az eladó e-
kereskedelmének megfelelő aloldalán található. Az eladó azt javasolja, hogy panasz esetén
küldje el az árut. Az eladó utánvéttel nem fogad el. A Vevő köteles a panaszos értesítésben
az összes előírt információt hűen megadni, különös tekintettel az áru hibájának típusának
és mértékének pontos megjelölésére; a vevő azt is közli, hogy a Polgári Törvénykönyv 622.
és 633. szakaszának alkalmazásából eredő jogai közül melyiket gyakorolja. A vevőnek joga
van panaszt benyújtani az áruk gyártója által garanciális javítások elvégzésére
felhatalmazott személynél (a továbbiakban: "kijelölt személy"). A kijelölt személyek listáját a
jótállási jegy tartalmazza, vagy az eladó kérésére elküldi a vevőnek.
8.12. Az eladónak szállítható árukkal kapcsolatos panasztételi eljárás azon a napon
kezdődik, amikor az összes feltétel együttesen teljesül:
a) a panaszos értesítés átadása az eladónak,
b) az igényelt áruk szállítása a vevőtől az eladónak vagy egy kijelölt személynek,
c) hozzáférési kódok, jelszavak stb. az igényelt árukra az eladónak, ha ezek az adatok a
panasz megfelelő kezeléséhez szükségesek;
8.13. Ha a panasz tárgyát olyan tárgyak képezik, amelyeket objektíven nem lehet eljuttatni
az eladóhoz, vagy amelyeket tartósan telepítettek, a vevőnek a 8.12. A) pontban foglalt

feltételeknek való megfelelésen túlmenően is. A panasz és az üzleti feltételek a) és c)
pontja szerint köteles minden szükséges együttműködést biztosítani az igényelt áruk eladó
vagy az eladó által kijelölt harmadik fél általi ellenőrzéséhez. Azok az áruk, amelyek
objektíve nem szállíthatók eladóknak, vagy amelyeket állandóan felszerelnek,
panaszkezelési eljárása azon a napon kezdődik, amikor az árukat az első mondattal
összhangban elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az általa kijelölt harmadik fél a Vevő
által biztosított szükséges együttműködés ellenére nem biztosítja az ellenőrzést ésszerű
időn belül, de legkésőbb az Értesítés Eladóhoz történő kézbesítésétől számított 10 napon
belül, a panaszkezelési eljárást a hirdetmény Eladó részére történő kézbesítésének napján
kezdődik.
8.14. Az eladó vagy a kijelölt személy az eladó által választott megfelelő formában
igazolást ad ki a vevőnek az áru iránti igényről, pl. e-mail formájában vagy írásban,
amelyben köteles pontosan megjelölni az áru állítólagos hibáit, és még egyszer tájékoztatni
a fogyasztót a 8.1. pont szerinti jogairól. 8,3-ig. ezen üzleti és panasztételi feltételek (a Ptk.
622. §-ának alkalmazása), valamint a 8.4. 8,5-ig. ezen üzleti és panasztételi feltételek közül
(a Ptk. 623. §-ának alkalmazása). Ha a panasz távolsági kommunikáció útján történik, az
eladó köteles a panasz megerősítését haladéktalanul eljuttatni a vevőhöz; ha a
visszaigazolást nem lehet azonnal átadni, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb
a panasz igazolásával együtt kell átadni; A követelés megerősítését nem kell benyújtani, ha
a vevőnek lehetősége van a követelés más módon történő igazolására.
8.15. A vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-ának
rendelkezései alapján mely jogai vannak, és köteles haladéktalanul tájékoztatni döntését az
eladónak. A vevő döntése alapján az eladó vagy a kijelölt személy a Polgári Törvénykönyv
622. §-ának és 623. §-ának rendelkezései alapján melyik jogát gyakorolja az eladó, vagy a
kijelölt személy köteles meghatározni a panaszok kezelésének módját a rendelkezések
alapján. 2. §-ai levél. törvény m) pontja alapján haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a
panasztételi eljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben, különösen,
ha az áru állapotának komplex műszaki értékelésére legkésőbb az áru átadásának napjától
számított 30 napon belül van szükség. panaszeljárás. A panasz kezelésének módjának
meghatározása után az eladó vagy a kijelölt személy a panaszt azonnal kezeli, indokolt
esetben a panasz később megoldható. A panasz elintézése azonban a panasz keltétől
számított 30 napnál tovább nem tarthat. A panasz hiába rendezési határidejének lejárta
után a fogyasztónak jogában áll elállni a szerződéstől, vagy joga van az árut új árura
cserélni.
8.16. Ha a vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül
igényt támasztott az árukkal kapcsolatban, az eladó a követelést csak szakvélemény vagy
felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy vagy a kijelölt személy véleménye (a
továbbiakban: áruk szakértői értékelése). A szakmai értékelés eredményétől függetlenül az
eladó nem követelheti a vevőtől az áruk szakmai értékelésének költségeit vagy az áruk
szakmai értékelésével kapcsolatos egyéb költségek megfizetését.
8.17. Ha a vevő 12 hónappal az adásvételi szerződés megkötését követően panasszal élt,
az eladó pedig elutasította, a panaszt kezelő személy a panaszkezelési dokumentumban
köteles megadni, hogy a vevő kiknek küldheti el az árut szakmai elbírálás céljából. . Ha a
vevő az árut szakértői értékelés céljából elküldi a panasz kezeléséről szóló
dokumentumban meghatározott kijelölt személynek, az áru szakértői értékelésének
költségeit, valamint az összes egyéb, ezzel kapcsolatos, szándékosan felmerült költséget
az eladó viseli. a szakértői értékelés eredményének. Ha a vevő szakmai értékeléssel
bizonyítja az eladó felelősségét az áru állítólagos hibájáért, ismét panaszt nyújthat be; a
jótállási idő az áruk szakmai értékelése során nem jár le. Az eladó köteles megtéríteni a

vevőnek az újra benyújtott panasz dátumától számított 14 napon belül az áruk szakmai
értékeléséért felmerült összes költséget, valamint az összes kapcsolódó, szándékosan
felmerült költséget. Az újra benyújtott igényeket nem lehet elutasítani.
8.18. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyekről a vevőt az eladó a szerződés
megkötésekor értesítette, vagy amelyekről - figyelembe véve azokat a körülményeket,
amelyek között az adásvételi szerződést megkötötték - tudnia kellett.
8.19. Az eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás árut kicserélje más tökéletes, azonos vagy
jobb műszaki paraméterekkel rendelkező árura, ha ez nem okoz komoly nehézségeket a
vevő számára.
8.20. Az eladó nem felelős az áruk hibáért:
a) ha a vevő az áru jótállási idejének végéig nem élt az eladó hibájával kapcsolatos
felelősségével kapcsolatban,
b) ha az áru hibája az áru mechanikai károsodása, amelyet a vevő okozott,
c) ha az áru hibáját az áruk olyan körülmények között történő használata okozta, amelyek
nem felelnek meg az áruk intenzitásának, páratartalmának, kémiai és mechanikai
hatásainak az áruk természetes környezetében,
d) ha az áru hibáját az áru szakszerűtlen kezelése, kiszolgálása vagy gondatlan
elhanyagolása okozta,
e) ha az áru hibáját az áru károsodása okozta túlzott rakodással vagy felhasználással,
megsértve a dokumentációban meghatározott feltételeket vagy az áruk rendes
használatának általános elveit,
f) ha az áru hibáját elkerülhetetlen és / vagy előre nem látható események okozták,
g) ha az áru hibáját az áruk véletlen megsemmisítésével és véletlenszerű megromlásával
okozott kár okozta,
h) ha az áru hibáját szakszerűtlen beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy légköri
elektromosság okozta kár vagy vis maior egyéb beavatkozása okozta,
i. ha az áru hibáját az illetéktelen személy beavatkozása okozta.
Ha a szállítás nem teljes, ill. nyilvánvaló hiba esetén, amelyet a vevő az áru átadásakor
ellenőrizhet a szállítmány ellenőrzésével, és amely nem értesítette az eladó képviselőjét a
jelen panasz és az üzleti feltételek 5.9. pontjának megfelelően, a későbbi ilyen jellegű
igényeket csak akkor fogadják el ha a vevő bebizonyítja, hogy az igényelt hibák a vevő
általi átvétel idejét jelentik.
8.21. Az eladó köteles a panaszt kezelni és a panasztételi eljárást az alábbi módok
egyikével megszüntetni:
a) a javított áruk átadásával,
b) árucsere,
c) az áruk vételárának visszatérítése,
d) ésszerű kedvezmény fizetése az áruk árából,
e) írásbeli felhívás az eladó által meghatározott teljesítés átvételére,

f) az árura vonatkozó igény indokolt elutasítása.
8.22. Az eladó a panasz kezelésének és a panasz kezelésének meghatározásának
módjáról legkésőbb a panasz időpontjától számított 30 napon belül köteles írásban kiállítani
a vevőnek a postai szolgáltatón vagy a futárszolgálaton keresztül, ill. házhozszállítás.
Az eladó a panaszkezelés eredményéről a panasztételi eljárás befejezése után azonnal
tájékoztatja a vevőt telefonon vagy e-mailben, és egyben együtt lesz az áruval, ill. e-
mailben kézbesített igazolás a panaszkezelésről.
8.26. Kijavítható hiba tekintetében a panaszt a vevő 8.15. Pont szerinti döntésétől függően
rendezik. a panasz és az üzleti feltételek a következők:
a) az eladó biztosítja a hiba elhárítását, vagy
b) az eladó kicseréli a hibás árut.

8.27. Kijavítható hiba esetén a vevő nem határozhat azonnal a 8.15. Ponttal összhangban.
ezen panaszok és üzleti feltételek közül, a panasz kezelésének módjáról az eladó a hiba
kiküszöbölésével kezeli a panaszt.
8.28. Olyan hiba esetén, amelyet nem lehet orvosolni, vagy egyetlen, ismétlődő módon
orvosolható hibát, vagy számos különböző javítható hibát, amelyek megakadályozzák az
áru hibának való megfelelő használatát, az eladó a vevő 8.15. Ezen panasz és üzleti
feltételek esetén a panasz a következő:
a) áruk cseréjével más, azonos vagy jobb műszaki teljesítményű funkcionális termékekre,
vagy
b) abban az esetben, ha az eladó nem tudja kicserélni az árut másra, a panaszt az áru
vételárának visszatérítésével rendezi.
8.29. A panaszkezelés csak azokra a hibákra vonatkozik, amelyek a panasz
alkalmazásáról szóló értesítésben és az áru panaszának alkalmazásának a 8.14. Pont
szerinti megerősítésében szerepelnek. ezeket a panaszokat és az üzleti feltételeket.
8.30. A panasz alkalmazásában egy kijavítható hiba többszörös előfordulása többször
visszatérő kijavítható hibának minősül.
8.31. A panasz alkalmazásában több mint három különböző kijavítható hiba egyidejű
előfordulása tekinthető a különböző kijavítható hibák nagyobb számának.
8.32. A vevőnek joga van az áru hibájára vonatkozó igény benyújtására azután, hogy élt
jogával és arra kérte az eladót, hogy távolítsa el az áru hibáját a 8.1. Pont szerint. ezen
panaszok és az elfogyasztott üzleti feltételek közül, és a panasz eredményétől függetlenül
a panasznak az azonos hibával (nem azonos hibával) kapcsolatos újbóli alkalmazását
elutasítják.
8.33. Az Art. Ezen panaszok és üzleti feltételek 8 nem vonatkoznak kifejezetten azokra az
egységekre, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó 2. §-ának rendelkezéseiben
meghatározott meghatározásának. törvény a) pontja.

8. Személyes adatok és azok védelme

9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő köteles értesíteni az eladót a neve
és vezetékneve, az állandó lakóhely címe, ideértve az irányítószámot, a telefonszámot és az
e-mail címet, a megfelelő felszerelés és az áru átadása érdekében.
9.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a vevő köteles értesíteni az eladót a
vállalkozás neve, székhelyének címe, ideértve az irányítószámot, az azonosító számot, az
áfa-számot (ha van), a telefonszámot a megfelelő felszerelés és szállítás érdekében, illetve
az e-mail címet.
9.3. Az online áruházban regisztrált vevő bármikor ellenőrizheti és megváltoztathatja a
megadott személyes adatokat, valamint törölheti regisztrációját, miután bejelentkezett az e-
bolt weboldalára a Saját profil részben.
9.4. Az eladó ezúton értesíti a vevőt, hogy a Kbt. 6. cikk (1) bekezdés a) pont b) Az Európai
Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete (2016. április 27.) az egyének személyes
adatok feldolgozása vonatkozásában történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46 irányelv hatályon kívül helyezéséről EK (általános adatvédelmi
rendelet) (a továbbiakban: rendelet), az eladó, mint információs rendszerüzemeltető, a vevő
személyes adatait a vételi szerződés megkötése során az érintett, mint vevő hozzájárulása
nélkül dolgozza fel. a személyes adatok feldolgozását az eladó annak a vételi szerződésnek
a teljesítése érdekében hajtja végre, amelyben a vevő az egyik félként jár el.
9.5. 6. sz. 1 levél f) Az eladó megrendelheti a megrendelt áruk szállítását, ill. szolgáltatás a
vevő számára, jogos érdek alapján, hogy a vevő személyes adatait közvetlen marketing
céljából is feldolgozza, és a vevő e-mail címére információkat küldjön az új termékekről, a
kínált áruk kedvezményeiről és akcióiról, ill. szolgáltatások.
9.6. Az Eladó vállalja, hogy a Vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság érvényes
jogszabályainak megfelelően kezeli és selejtezi.
9.7. Az Eladó kijelenti, hogy az 5. sz. a) a písm. b) pontja értelmében a vevő személyes
adatait kizárólag a jelen üzleti és panasztételi feltételekben meghatározott célból szerezzük
be.
9.8. Az Eladó kijelenti, hogy a jelen feltételekben és panaszokban felsoroltaktól eltérő
célokból, mindig külön külön, megfelelő jogi alapon szerzi be a Vevő személyes adatait, és
egyúttal biztosítja, hogy ezeket a személyes adatokat kizárólag a a gyűjtésük céljának
megfelelő módon, és nem társítja őket más célból vagy az adásvételi szerződés teljesítése
céljából megszerzett személyes adatokhoz.
9.9. A megrendelés elküldése előtt a vevőt arra kérjük, hogy a megrendelés elküldése előtt
jelölje be a négyzet bejelölésével, hogy az eladó kellő, érthető és pótolhatatlan módon
értesítette-e őt:
a) a 8. cikkben említett azonosító adataik 1. ezen üzleti és panasztételi feltételek, amelyek
igazolják az eladó személyazonosságát,
b) az eladó elérhetőségei, ill. az eladó felelős személye,
c) a személyes adatok kezelésének célja, amely az eladó és a vevő közötti adásvételi
szerződés megkötése, valamint a személyes adatok kezelésének jogalapja
d) az adásvételi szerződés megkötéséhez és a megfelelő felszereléshez és a megrendelés
leadásához szükséges személyes adatokat a vevő köteles megadni,

e) ha a feldolgozás a 6. pont (1) bekezdésének a) pontján alapul; f) előírások, amelyek
szerint az eladó jogos érdeke a közvetlen marketing,
f) harmadik fél azonosító adatai, amely olyan társaság, amely a megrendelt árut a vevőhöz
szállítja, ill. a személyes adatok egyéb címzettjeinek vagy címzettjeinek azonosító adatai, ha
vannak ilyenek,
g) a személyes adatok megőrzési ideje, ill. meghatározásának kritériumai,
9.10. Az eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a jó erkölcsnek megfelelően dolgozza
fel, és olyan módon jár el, amely nem ellentétes a Rendelettel vagy más általánosan
kötelező jogi szabályozással, és nem fogja megkerülni azokat.
9.11. A rendeletnek megfelelően az Eladó a következő információkat szolgáltatja a Vevőnek,
akinek adatait feldolgozza:
a) az eladó és adott esetben az eladó képviselőjének személyazonossága és elérhetőségei,
b) bármely felelős személy elérhetőségei,
c) a személyes adatok kezelésének célja, valamint a kezelés jogalapja,
d) ha az adatkezelés a 6. pont (1) bekezdésének a) pontján alapul, az eladó vagy harmadik
fél jogos érdekei,
e) a személyes adatok címzettjeinek köre vagy a címzettek kategóriái, ha vannak ilyenek,
f) adott esetben információ arról, hogy az eladó személyes adatokat kíván átadni egy
harmadik országnak vagy nemzetközi szervezetnek;
g) a személyes adatok megőrzési ideje, ill. meghatározásának kritériumai,
h) tájékoztatás arról, hogy fennáll-e jog az eladótól személyes adataihoz való hozzáférés
iránti kérelemhez, valamint azok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve a feldolgozás
korlátozásához, illetve az adatkezeléshez való jog tiltakozásához, valamint az adatok
hordozhatóságához való jogról,
i. panasz benyújtásának joga a felügyeleti hatósághoz,
j) információk arról, hogy a személyes adatok megadása törvényi vagy szerződéses
követelmény, vagy a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, hogy a vevő
köteles-e személyes adatokat megadni, valamint az ilyen adatok megadásának lehetséges
következményei,
k) az automatizált döntéshozatal megléte, ideértve a profilalkotást is;
A vevőnek joga van megszerezni az eladótól a feldolgozás alatt álló személyes adatok
másolatát, és joga van megszerezni az összes fenti információt. A vevő által kért további
példányokért az eladó a másolat elkészítésének adminisztratív költségeinek megfelelő díjat
számíthat fel.
9.15. Az eladó megteszi a megfelelő intézkedéseket annak érdekében, hogy a vevő a tömör,
átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető, világosan és egyszerűen megfogalmazott
formában megkapja a 9.11. Pontban említett összes információt. Az eladó az információkat
elektronikus úton vagy a rendeletnek megfelelően, a vevővel egyeztetett egyéb módon
szolgáltatja.

9.16. A vevő kérésére hozott intézkedésekről az eladó indokolatlan késedelem nélkül,
minden esetben a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a vevőt
9.17. Az Eladó értesíti ezt a Vevőt arról, hogy a megkötött szerződés teljesítése miatt a Vevő
személyes adatainak feldolgozása során feltételezzük, hogy a Vevő személyes adatait a
következő harmadik felek rendelkezésére bocsátják és hozzáférhetővé teszik, ill. címzettek
köre:
123Kurier, p. r. o., székhelye: Tomanoczyho 378, 027 43 Nižná, cégazonosító szám: 46 598
863, bejegyezve a Zsolnai Járási Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába, Sro szakasz,
ügyszám. 57023 / L
A Direct Parcel Distribution SK, s.r.o., azonosító száma: 35 834 498, székhelye: Technická
7, 821 04 Pozsony, bejegyezve a Pozsonyi Kerületi Bíróság kereskedelmi nyilvántartásába,
ügyszám: 26367 / B.

10. Elállás az adásvételi szerződéstől
10.1. Ha az eladó a készlet értékesítése, az áruk hozzáférhetetlensége miatt nem tudja
teljesíteni az adásvételi szerződésből eredő kötelezettségeit, vagy ha az adásvételi
szerződésben megállapodott áruk gyártója, importőre vagy szállítója beszüntette a gyártást,
vagy olyan jelentős változásokat hajtott végre, amelyek megakadályozták az eladót vis maior
miatt teljesíteni a kötelezettségeit, vagy ha a tőle ésszerűen elvárható minden erőfeszítés
ellenére sem képes a jelen feltételekben meghatározott időn belül vagy a megrendelésben
megadott áron az árut eljuttatni a vevőhöz, az eladó köteles haladéktalanul tájékoztatni a
vevőt, és ezzel egyidejűleg köteles felajánlani a vevőnek a helyettesítő teljesítést, vagy a
vevő számára a vételi szerződéstől való elállás lehetőségét (megrendelés törlését). Abban
az esetben, ha a vevő a jelen panasz és az üzleti feltételek jelen pontjában említett okok
miatt eláll az adásvételi szerződéstől, az eladó köteles az értesítéstől számított 14 napon
belül visszaadni a vevőnek az adásvételi szerződésben meghatározott áruk előlegét. - a
vevő által kijelölt számlára történő átutalás
10.2. A vevő indokolás nélkül jogosult elállni az adásvételi szerződéstől a 7. és az azt követő
§-ok rendelkezéseinek megfelelően. Törvény, a 102/2014. a távértékesítésben történő
fogyasztóvédelemről (a továbbiakban: a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről
szóló törvény) az áru átvételétől számított 14 napon belül, ill. a szolgáltatásnyújtásra irányuló
szerződés vagy a tárgyi adathordozón nem kézbesített elektronikus tartalom szolgáltatására
vonatkozó szerződés megkötésének napjától, ha az eladó a törvény 3. §-a alapján időben és
megfelelően teljesítette a tájékoztatási kötelezettségeket.
10.3. Ezen időtartamon belül a vevőnek joga van kicsomagolni és tesztelni az árukat a
szokásos vásárláshoz hasonló módon egy klasszikus boltban, az áruk jellegének,
tulajdonságainak és funkcionalitásának meghatározásához szükséges mértékben.
10.4. A szerződéstől való elállás időtartama azon a napon kezdődik, amikor a vevő vagy az
általa kijelölt harmadik fél - a fuvarozó kivételével - átveszi a megrendelt áru minden részét,
vagy ha
a) a vevő által egy megrendelésben megrendelt árukat külön szállítjuk, az utoljára leszállított
áruk átvételének napjától kezdve
b) több részből vagy darabból álló árut szállít az utolsó vagy utolsó darab átvételének
napjától,

c) szerződés alapján meghatározott időn belül, az első leszállított áru átvételének napjától
számítva, ismételten szállítja az árukat.
10.5. A vevő elállhat az adásvételi szerződéstől, amelynek tárgya az áruvásárlás, még a
szerződéstől való elállási időszak kezdete előtt
10.6. A szerződéstől a vevőnek írásban kell lemondania, és nem kétséges, hogy az elállás
megtörtént-e, vagy más tartós adathordozón történő nyilvántartás formájában, vagy a jelen
melléklet 1. számú mellékletét képező nyomtatvány felhasználásával. Felhasználási
feltételek. A szerződéstől való elállás időtartama akkor tekinthető megtartottnak, ha a
szerződéstől való elállásról szóló értesítést legkésőbb az Art. A távértékesítésről szóló
fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. §-ának (1) bekezdése.
10.7. Az adásvételi szerződéstől való elállás ezen üzleti és panaszfeltételek átmeneti pontja
szerint tartalmaznia kell az adásvételi szerződéstől való elállás formájában előírt
információkat, amelyek az 1. sz. Ezen üzleti és panaszfeltételek egyike, különös tekintettel a
vevő azonosítására, a megrendelés számára és dátumára, az áruk pontos specifikációjára,
arra, ahogyan az eladónak vissza kell adnia a már kapott teljesítményt, különös tekintettel a
számlaszámra és / vagy a vevő postacíme.
10.8. Ha a vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor az adásvételi szerződéssel
kapcsolatos bármely további szerződés, amelytől a vevő elállt, szintén eleve felmondásra
kerül. A fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. §-ának (3) bekezdésében, 10. §-ának (3) és
(5) bekezdésében meghatározott költségek és kifizetések kivételével a vevőtől semmilyen
költség vagy egyéb kifizetés nem követelhető a kiegészítő szerződés felmondásával
kapcsolatban. a távértékesítési és szolgáltatási árakban, ha a szerződés tárgya szolgáltatás
nyújtása, és a szolgáltatás teljes körű ellátása megtörtént.
10.9. A vevő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való
elállástól számított 14 napon belül köteles az árut visszaküldeni az üzemeltető székhelyének
címére, vagy átadni az eladónak, vagy az általa felhatalmazott személynek. eladó, hogy
átvegye az árut. Ez nem érvényes, ha az eladó azt javasolta, hogy személyesen vagy az
általa meghatalmazott személyen keresztül vegye át az árut. A jelen üzleti feltételek és
panaszok e pontjának első mondata szerinti időszakot betartottnak kell tekinteni, ha az árut
legkésőbb az időszak utolsó napján szállítási célra adták át.
10.10. A vevő köteles a teljes árut, beleértve a teljes dokumentációt is, sértetlenül, lehetőleg
eredeti csomagolásban és fel nem használt módon szállítani az eladónak.
10.11. Javasoljuk az áruk biztosítását. Az eladó utánvéttel nem fogad el. Az eladó
indokolatlan késedelem nélkül, legkésőbb az elállási értesítés vevő részére történő
kézbesítésétől számított 14 napon belül köteles visszavezetni a vevőnek az adásvételi
szerződés alapján vagy az ahhoz kapcsolódóan kapott összes kifizetést, beleértve a
szállítást, a szállítást postaköltség és egyéb költségek és díjak. Az eladó nem köteles a jelen
feltételeknek ezen pontja szerint visszafizetni a vevőnek az áruk átadása előtt, vagy
mindaddig, amíg a vevő nem bizonyítja az áru visszaszolgáltatását az eladónak, kivéve, ha
az eladó azt javasolja, hogy személyesen vegye át az árut. vagy az általa felhatalmazott
személy útján.
10.12. A vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit az eladónak vagy az eladó által az
áru átvételére felhatalmazott személynek. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó
vállalta, hogy ezeket maga viseli, vagy ha nem teljesítette a távértékesítésről szóló
fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. §-ának (1) bekezdéséből eredő kötelezettségét

10.13. A vevő csak az áru értékének csökkenéséért felelős, amely az áru ilyen kezelésének
eredményeként keletkezett, és amely meghaladja az áru tulajdonságainak és
funkcionalitásának meghatározásához szükséges bánásmód körét. A fogyasztó nem felelős
az áru értékének csökkenéséért, ha az eladó nem teljesítette a távértékesítésről szóló
fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) bekezdésének a) pontja szerinti fogyasztó
szerződéskötési jogával kapcsolatos tájékoztatási kötelezettségét.
10.14. Az eladó köteles az áruk vételárát ugyanúgy visszaküldeni a vevőnek, mint a
fizetésében használt vevő, kivéve, ha a vevővel ebben a tekintetben további fizetés nélkül
megállapodik a vevővel a visszatérítés más módjáról.
10.15. Abban az esetben, ha a vevő eláll a szerződéstől, és használt, sérült vagy hiányos
árukat szállít az eladónak, a vevő vállalja, hogy fizet az eladónak:
a) az az érték, amellyel az áruk értékét a Ptk. 457. §-ának megfelelően csökkentették a
tényleges összegben
b) az eladó javainak javításával és eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatban
felmerült költségek, amelyeket az áruk jótállási utáni szervizének árjegyzéke alapján
számítottak ki.
A panasz és az üzleti feltételek ezen pontja alapján a vevő köteles az eladónak kártérítést
fizetni az áru vételára és az áru értéke közötti különbség összegében az adásvételi
szerződéstől való elállás időpontjában.
10.16. A távértékesítésről szóló fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. §-ának (6)
bekezdésében foglalt rendelkezéseknek megfelelően a vevő nem mondhat le a szerződéstől,
amelynek tárgya:
- a fogyasztó egyedi igényeinek megfelelő áruk, egyedi vagy kifejezetten egyetlen
fogyasztónak szánt áruk értékesítése,
-védőcsomagolásba zárt áruk értékesítése, amelyeket egészségügyi vagy higiéniai okokból
nem lehet visszaküldeni, és amelyek védőcsomagolása a szállítás után eltört
-védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, videofelvételek, hangfelvételek vagy
számítógépes szoftverek értékesítése, ha a fogyasztó kicsomagolta ezeket a
csomagolásokat,
-elektronikus tartalom nyújtása nem tárgyi adathordozón, amennyiben annak biztosítása a
fogyasztó kifejezett beleegyezésével kezdődött, és a fogyasztó kijelentette, hogy
megfelelően tájékoztatták arról, hogy a beleegyezés kifejezésével elveszíti a szerződéstől
való elállás jogát.
-a szolgáltatás nyújtása, ha azt a fogyasztó kifejezett beleegyezésével nyújtották, és a
fogyasztó kijelentette, hogy kellően tájékoztatták arról, hogy a beleegyezésének
kifejezésével elveszíti a szerződés teljes elállásától való elállási jogát és
10.17. Ezen üzleti és panasztételi feltételek 10. pontjának rendelkezései nem vonatkoznak
kifejezetten azokra az egységekre, amelyek nem felelnek meg a fogyasztó 2. §-ának
rendelkezéseiben megadott meghatározásának. törvény a) pontja.

11. Záró rendelkezések

11.1. Ha az adásvételi szerződést írásban kötik meg, minden változtatásnak írásban kell
történnie.
11.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a kommunikáció e-mail formájában
történik meg.
11.3. A Polgári Törvénykönyv, a törvény, a 22/2004. Sz. Törvény vonatkozó rendelkezései a
jelen üzleti és panasztételi feltételek által nem szabályozott kapcsolatokra vonatkoznak. Az
elektronikus kereskedelemről és a 128/2002. sz. törvény módosításáról A belső piac állami
ellenőrzéséről a fogyasztóvédelem területén és egyes törvények módosításáról, a 284/2002
Coll. törvény, valamint a 102/2014. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről és a
kereskedelmi törvénykönyvről.
11.4. Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy ha úgy
ítéli meg, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van az eladóhoz fordulni
jogorvoslatért. Ha az eladó a jogorvoslat iránti kérelemre negatív választ ad, vagy a
feladásának napjától számított 30 napon belül nem válaszol rá, a fogyasztónak joga van
indítványt benyújtani vitájának alternatív megoldásának kezdeményezésére a jelen cikk
rendelkezései szerint. Törvény 12. §. a fogyasztói viták alternatív rendezéséről és egyes
törvények módosításáról.
Az eladó a fogyasztóval kapcsolatos viták alternatív rendezésére az eladóval a Sigress s.r.o.
a szlovák kereskedelmi felügyelet POBox 29, Bajkalská 21 / A, 827 99 Bratislava,
www.soi.sk, vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett
alternatív vitarendezési szervezetek listáján nyilvántartott egyéb jogosult jogi személy (a lista
elérhető itt: http: // www.mhsr.sk); a fogyasztónak joga van megválasztani, hogy a fent
említett AVR-szervezetek közül melyikhez forduljon.
11.5. A fogyasztó a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen elérhető online vitarendezési
platform segítségével alternatív vitarendezési javaslatot nyújthat be.
11.6. Ezek az üzleti és panaszfeltételek a vevővel szemben adásvételi szerződés
megkötésével lépnek hatályba.
11.7. A megrendelés elküldése előtt a vevőt arra kérjük, hogy a négyzet bejelölésével
erősítse meg, hogy elolvasta ezeket az üzleti és panasztételi feltételeket, elolvasta,
megértette azok tartalmát és teljes mértékben egyetért velük.
1. Számú melléklet
Elállási forma

(csak akkor töltse ki és küldje el ezt az űrlapot, ha el akar lépni a szerződéstől)

Sigress s.r.o.-hoz, I. Olbrachta 1149/57, Trstená 028 01, info@retro-bicykle.sk, +421 944
344 233

Ezennel kijelentem (*), hogy elállok (*) az ezen áruk adásvételi szerződésétől / a szolgáltatás
nyújtására vonatkozó szerződéstől (*): ..............

A megrendelés dátuma / átvétel napja (*) ..............

Fogyasztó (k) neve (*) ...............

A fogyasztó (k) címe (*) ..............

A fogyasztó (k) aláírása (*) (csak akkor, ha ezt az űrlapot papír formában nyújtják be)
..........................

Dátum ..................

(*) A nem kívánt rész törlendő.

2. Számú melléklet
Utasítás a vevő elállási jogának gyakorlásához

1. Az adásvételi szerződéstől való elállás joga
Önnek jogában áll 14 napon belül indoklás nélkül elállni a jelen vételi szerződéstől
A szerződéstől való elállás időtartama 14 napig tart attól a naptól számítva, amikor Ön vagy
az Ön által kijelölt harmadik fél - a fuvarozó kivételével - átveszi az árut.
Az adásvételi szerződéstől való elállás jogának gyakorlása során világos nyilatkozattal
(például postai úton, faxon vagy e-mailben küldött levélben) tájékoztasson minket a jelen
adásvételi szerződés alóli elhatározásáról a Sigress sro, I. Olbrachta 1149 címen. / 57,
Trstená 028 01, info @ retro-bicykle.sk, +421 944 344 233

Erre a célra felhasználhatja az adásvételi szerződéstől való elállás mintáját, amely az 1. sz. 1
üzleti és panasztételi feltétel. Ha érdekli, kitöltheti és elküldheti az adásvételi szerződéstől
való elállásról szóló űrlapmintát vagy bármilyen más egyértelmű nyilatkozatot az adásvételi
szerződésről való elállásról honlapunkon keresztül is [weboldal beillesztése]. Ha él ezzel a
lehetőséggel, akkor e-mailben azonnal megerősítjük a vételi szerződés elállásának
kézhezvételét, ill. egy másik tartós hordozón.
Az adásvételi szerződéstől való elállás időtartama fennmarad, ha értesítést küld az
adásvételi szerződéstől való elállás jogának gyakorlásáról, mielőtt az adásvételi szerződéstől
való elállási határidő lejár.

2. A visszavonás következményei

Az adásvételi szerződéstől való elállás esetén visszatérítjük az Ön által az adásvételi
szerződés megkötésével kapcsolatban teljesített összes kifizetést, különös tekintettel a
vételárra, beleértve az áruk Önnek történő szállításának költségeit is. Ez nem vonatkozik a
többletköltségekre, ha az általunk kínált legolcsóbb szokásos kézbesítési módtól eltérő
szállítási módot választott, és a kiegészítő szolgáltatások költségeire sem, ha szerződés
tárgyát képezték és teljes egészében teljesítették őket. . A kifizetéseket indokolatlan
késedelem nélkül, de minden esetben legkésőbb 14 napon belül visszakapjuk Önnek, attól a
naptól számítva, amikor kézhez kapjuk a jelen vásárlási szerződésről való elállási
értesítését. Kifizetésük ugyanúgy történik, mint amit a fizetéskor használtál, hacsak nem
kifejezetten beleegyeztél egy másik fizetési módba, további díjak felszámítása nélkül.
A megvásárolt árukért való fizetést csak a visszaküldött áruk címünkre történő
visszaszállítása után vagy az áruk visszaszolgáltatását igazoló dokumentum bemutatása
után fizetjük ki Önnek, amelyik előbb bekövetkezik.
Az árut indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen legkésőbb a szerződéstől való
elállás jogának gyakorlásától számított 14 napon belül visszaküldje nekünk, vagy eljuttassa a
cég székhelyének címére. Az időszak akkor tekinthető betartottnak, ha az árut a 14 napos
időszak lejárta előtt visszaküldi. Az áruk visszaküldésének közvetlen költségeit Ön viseli.
Felhívjuk figyelmét, hogy az adásvételi szerződéstől való elállás esetén Ön felelős az áru
értékének bármilyen csökkenéséért, amely a kézbesítéstől a visszaszolgáltatásig terjedő
időszakban történő kezelés miatt nem a természet, tulajdonságok meghatározásához
szükséges.